Tietojärjestelmävirheestä johtuen osalle Siun soten kotihoidon asiakkaista on lähtenyt virheellisiä asiakasmaksulaskuja. Virheitä on 15.-16. toukokuuta päivätyissä kotihoidon asiakasmaksulaskuissa. Virheellisten laskujen laskunumero on 25-alkuinen eikä laskuriveillä ole tarkempaa selvitystä laskun aiheesta. Virheellisiä laskuja on lähtenyt noin 3100 asiakkaalle.
Jos kotihoidon asiakas on saanut 15.–16. toukokuuta päivätyn ja 25-alkuisella laskunumerolla olevan asiakasmaksulaskun, laskua ei pidä maksaa. Jos virheellisen laskun on ehtinyt maksaa, asiakasta pyydetään ottamaan yhteyttä laskussa näkyvään puhelinnumeroon.
Kaikki kyseisillä päiväyksillä ja laskuumeroilla olevat kotihoidon palveluita koskevat laskut tarkistetaan ja Siun sote lähettää asiakkaalle uuden, korjatun laskun virheellisen tilalle. Jos asiakkaalla on käytössä suoramaksu tai e-lasku, peruu Siun sote laskun pankin kautta ja tilalle lähetetään uusi korjattu lasku. Korjattuun laskuun sisällytetään tieto, että lasku korvaa aiemman virheellisen laskun.
Virheelliset laskut eivät ole lähdössä perintään, koska kaikki perintätoimenpiteet ovat keskeytyksessä virheen vuoksi, kunnes uudet korjatut laskut on lähetetty.